تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 - 19:31
127 بازدید
کد خبر : 208867

۱۰ مرحله برای یک استراتژی سئو برنده

۱۰ مرحله برای یک استراتژی سئو برنده

  با توجه بیشتر مشتریان به اینترنت برای محصولات و خدمات، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. سئو شامل پیاده‌سازی تاکتیک‌هایی، چه آنلاین و چه آفلاین، برای افزایش دید وب‌سایت و فهرست‌های کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی آنلاین است. هنگامی که یک کاربر (با نام مستعار مشتری بالقوه)

 

با توجه بیشتر مشتریان به اینترنت برای محصولات و خدمات، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

سئو شامل پیاده‌سازی تاکتیک‌هایی، چه آنلاین و چه آفلاین، برای افزایش دید وب‌سایت و فهرست‌های کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی آنلاین است. هنگامی که یک کاربر (با نام مستعار مشتری بالقوه) یک عبارت جستجو را تایپ می کند یا می گوید، سئو تأثیر زیادی بر نمایش وب سایت یا فهرست کسب و کار آنلاین شما و نمایش آن در کدام صفحه از نتایج دارد.

 

هیچ کسب و کاری نمی خواهد در صفحه ۱۰ یا حتی صفحه ۲ نتایج جستجوی گوگل باشد. رقابت برای صفحه ۱ شدید است! اینجاست که یک استراتژی سئو مطرح می شود.

 

چرا به سئو اهمیت می دهیم؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو به معنای ساده تر کردن وب سایت شما برای موتورهای جستجو (مانند گوگل و بینگ) است، بنابراین موتورهای جستجو می توانند بهترین و مرتبط ترین اطلاعات را به کاربران ارائه دهند. برای اینکه کسب و کار شما بهترین اطلاعات را ارائه دهد، باید بدانید که مشتریان شما چگونه جستجو می کنند، عباراتی را که استفاده می کنند (به نام هدف جستجو) و نحوه پیاده سازی SEO برای کمک به موتورهای جستجو را درک کنید. اغلب اوقات، زمانی که یک وب سایت کار نمی کند، یک تجارت بلافاصله فکر می کند که به یک وب سایت جدید نیاز دارد. با این حال، ممکن است نیازی به بازسازی کامل نداشته باشد! وب‌سایت شما ممکن است فقط به یک «به‌روزرسانی» یا بهینه‌سازی موتور جستجو برای شروع نمایش در نتایج جستجو نیاز داشته باشد.

 

۴ مؤلفه اصلی سئو

۱. سئوی درون صفحه

سئوی درون صفحه، که گاهی به آن سئوی آنلاین نیز می گویند، عمل بهینه سازی صفحات وب به منظور رتبه بالاتر و کسب ترافیک مرتبط بیشتر در موتورهای جستجو است. On-page به محتوا و کد منبع HTML یک صفحه اشاره دارد که می‌تواند بهینه‌سازی شود، برخلاف سئوی خارج از صفحه، که به پیوندها و سایر سیگنال‌های خارجی اشاره دارد.

 

نمونه هایی از سئو داخلی عبارتند از:

 

  • تولید محتوای ثابت و با کیفیت بالا که نشان می دهد سایت شما تازه و مرتبط است
  • استفاده از کلمات کلیدی و فهرست بندی معنایی پنهان (مرتبط/موضوعی) در محتوای صفحه
  • ترکیب کلمات کلیدی در URL های صفحه
  • پیاده سازی برچسب های عنوان منحصر به فرد با استفاده از کلمات کلیدی اولیه و ثانویه برای هر صفحه وب
  • پیاده سازی توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه وب
  • ترکیب سرصفحه ها (H1s، ۲s، ۳s، و غیره) با کلمات کلیدی تمرکز
  • استفاده از کلمات کلیدی در تگ های جایگزین تصویر
  • در هنگام لینک دادن به صفحات وب داخلی، متن مناسب سئو را پیوند دهید

 

۲. سئو خارج از صفحه

همانطور که از نام آن پیداست، سئوی خارج از صفحه یا آفلاین در وب سایت شما انجام نمی شود و در واقع ممکن است اصلاً در اینترنت انجام نشود. سئوی خارج از صفحه به عنوان هر تاکتیکی که در خارج از وب سایت خود برای بازگرداندن ترافیک به سایت خود انجام می دهید (لینک های خارجی، رپورتاژ آگهی های موفق ایرانی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، ذکر نام تجاری و غیره) تعریف می شود.

 

اگر وبلاگی در مورد پیشرفت های اخیر در صنعت خود در وب سایت کسب و کار خود ارسال می کنید، این نمونه ای از سئوی درون صفحه خواهد بود. اگر وبلاگی را در مورد پیشرفت های صنعت به عنوان “مشارکت کننده مهمان” در یک وبلاگ صنعتی محبوب ارسال کنید و آن وبلاگ مهمان به وب سایت شما پیوند داده شود، این نمونه ای از سئوی خارج از صفحه است.

 

لینک های ورودی می توانند تاثیر زیادی بر سئو داشته باشند. این لینک‌ها از وب‌سایت‌های مرتبط به عنوان یک رأی اعتماد عمل می‌کنند که موتورهای جستجو باید به وب‌سایت شما اعتماد کنند و آن را معتبر ببینند.

 

نمونه هایی از سئوی خارج از صفحه عبارتند از:

 

  • بک لینک از محتوای با کیفیت بالا
  • فهرست ها در فهرست های برتر صنعت یا سایت های منابع
  • وبلاگ نویسی مهمان
  • استراتژی رسانه های اجتماعی که به وب سایت شما باز می گردد

 

۳. سئو فنی

سئو فنی به بهینه سازی ساختار و طراحی اولیه وب سایت شما برای خزیدن در موتورهای جستجو و فرآیند نمایه سازی اشاره دارد. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که صفحات وب شما هم برای انسان ها و هم برای ربات های موتور جستجو ساخته شده اند، سئو فنی ضروری است.

 

برخی از مهمترین اجزای سئو فنی عبارتند از:

 

  • پیاده سازی گواهی امنیتی SSL
  • سرعت سایت بالا
  • پاسخگویی موبایل
  • بهینه سازی فایل های Robot.txt برای خزیدن کارآمد و دقیق وب سایت
  • ۳۰۱ تغییر مسیر می دهد تا از لینک های شکسته جلوگیری شود
  • نشانه گذاری طرحواره در محل
  • URL های متعارف در مکان مورد نیاز

 

۴. سئوی محلی

سئوی محلی به تاکتیک‌هایی اشاره دارد که برای موقعیت بهتر وب‌سایت شما در جستجوی محلی استفاده می‌شود، مثلاً اگر کسی به دنبال «یک رستوران ایتالیایی در نزدیکی من» یا «نزدیک‌ترین فروشگاه سخت‌افزاری» باشد. سئوی محلی تضمین می کند که کسب و کار شما روی نقشه، با شماره تلفن یا اطلاعات تماس دیگر نشان داده می شود.

 

شما می‌خواهید وب‌سایت خود را بهینه کنید تا شامل کلمات کلیدی محلی، به همراه ادعا و بهینه‌سازی نمایه کسب‌وکار Google و سایر فهرست‌های کلیدی خود باشد. داشتن نظرات آنلاین همچنین می تواند شانس فهرست کسب و کار شما را برای نمایش در فهرست جستجوی محلی افزایش دهد.

 

تاکتیک های سئوی محلی شامل

 

  • استفاده از کلمات کلیدی محلی در سئو داخلی
  • ادعا و بهینه سازی نمایه کسب و کار Google خود با اطلاعات دقیق و به روز
  • راه‌اندازی فهرست‌های تجاری در فهرست‌های صنعتی و محلی
  • تشویق مشتریان به بررسی آنلاین

چرا به یک استراتژی سئو نیاز دارید؟

گوگل (محبوب ترین موتور جستجوی جهان) الگوریتم خود را ۵۰۰ بار در سال به روز می کند – به این معنی که نتایج جستجو همیشه در حال تغییر هستند. اگر می خواهید رتبه جستجوی خود را به دست آورید – یا حتی حفظ کنید – باید به طور مداوم نظارت و بهینه سازی شود زیرا الگوریتم تغییر می کند. سئو یک تاکتیک یکباره نیست و هرگز نباید بیهوده باشد.

 

چه مدت طول می کشد تا نتایج SEO را بدست آورید؟

گوگل به شما توصیه می کند که برای چهار ماه تا یک سال برنامه ریزی کنید تا پیشرفت ها و مزایای سئو را ببینید. از هر فروشنده سئو که وعده نتایج فوری را می دهد، چشم پوشی کنید، زیرا آنها احتمالاً از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند (روش های غیراخلاقی SEO که در تلاش برای فریب ربات های موتور جستجو استفاده می شود). یک کمپین سئو موثر باید استراتژی، پیاده سازی، نظارت و بهینه سازی شود – و سپس بارها و بارها و بارها نظارت و اصلاح شود تا با تغییرات الگوریتم به روز بمانید.

 

۱۰ مرحله برای یک استراتژی سئو برنده

وقتی آنلاین جستجو می کنید، به دنبال پاسخ دقیق، مورد، جزئیات، تاریخ، تصویر، آدرس یا تعریف هستید. و شما انتظار پاسخ خود را در کسری از ثانیه دارید.

 

این دقیقاً همان چیزی است که گوگل، بینگ، یوتیوب و سایر موتورهای جستجو می‌خواهند ارائه کنند. آنها می خواهند دقیق ترین و مرتبط ترین اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن به کاربران ارائه دهند.

 

اگر بهترین اطلاعات را در قالبی ارائه دهید که خواندن آن برای موتورهای جستجو آسان باشد، در نتیجه به جایگاه بهتری در نتایج جستجو ارتقا خواهید یافت. چگونه این کار را انجام می دهید؟

 

مرحله ۱: موقعیت سئو و رقبای خود را بشناسید

خود را به جای مشتری احتمالی خود قرار دهید. با استفاده از کلمات کلیدی و رایج ترین سوالاتی که مشتریان بالقوه می پرسند، یک پرس و جوی جستجو در گوگل انجام دهید. کسانی که در صفحه اول هستند را یادداشت کنید. آیا می‌بینید که همان سازمان‌ها در نقاط برجسته ظاهر می‌شوند؟ رقبای مستقیمی که مدعی رتبه های برتر هستند را یادداشت کنید. این مهم است که بدانید مشتریان بالقوه شما چه چیزی را تجربه می کنند.

 

یک ممیزی سئو سایت خود و سایت های رقبای خود را اجرا کنید. شما می توانید بدانید که در کجا رتبه بندی می کنید، برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید و رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. این داده های ارزشمندی برای ایجاد نقطه شروع برای هر استراتژی SEO است.

 

مرحله ۲: به نحوه صحبت مشتریان خود گوش دهید

بدانید مشتریان شما چه سوالاتی می پرسند، چگونه می پرسند، چه نیازهایی دارند و چه چیزی آنها را در شب بیدار نگه می دارد. شرکت شما در حال حاضر مشکلات آنها را حل می کند و نیازهای آنها را برآورده می کند، وگرنه شما در تجارت نیستید، درست است؟

این پرسش‌ها و پاسخ‌ها را در وب‌سایت خود و به استراتژی کلی محتوای خود ترجمه کنید. به یک منبع برتر برای مشتریان بالقوه و مشتریان خود تبدیل شوید و Google به شما پاداش خواهد داد.

 

مرحله ۳: ارائه محتوای مفید و با ارزش

محتوا به معنای چیزی بیشتر از وبلاگ شماست. محتوا شامل ویدئو، مقالات، وبینارها، چت زنده، فهرست‌ها، راهنماهای نحوه کار و موارد دیگر می‌شود. محتوا باید در سایت شما و در سرتاسر وب در کانال‌هایی که مشتریان بالقوه شما در آنجا هستند ارائه شود. از انواع محتوا برای پاسخ به سوالات مشتریان خود، درک موانع آنها و ارائه راه حل استفاده کنید.

 

همانطور که یک استراتژی محتوا را ترسیم می کنید، از سؤالات مشتری که در مرحله ۲ کشف کردید استفاده کنید. مطمئن شوید که هر قطعه از محتوا یک هدف دارد و شما به وضوح آن را بیان می کنید.

 

پاسخ ها را ارائه دهید. کمک کننده باشید. مشکلات مشتری را حل کنید. محتوای خود را مرتبط و غنی کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما ارزش اشتراک گذاری دارد و به بازدیدکنندگان با بالاترین کیفیت آنچه را که می خواهند می دهد.

 

مرحله ۴: بهینه سازی برای سئوی درون صفحه

همانطور که در بالا گفته شد، سئوی درون صفحه عمل بهینه سازی صفحات وب منفرد برای رتبه بالاتر و کسب ترافیک مرتبط بیشتر در موتورهای جستجو است. استراتژی سئوی شما باید شامل یک برنامه مداوم برای بهینه سازی سئوی درون صفحه باشد. از کجا شروع کنیم؟ با این سوالات شروع کنید:

 

  • آیا هر صفحه دارای تگ عنوان و هدر منحصر به فرد است؟
  • آیا از کلمات کلیدی در تگ های عنوان، سرصفحه ها و URL استفاده می شود؟
  • آیا تگ های alt برای تصاویر گنجانده شده است؟
  • آیا توضیحات متا منحصر به فردی برای هر صفحه نوشته شده است؟
  • آیا لینک های داخلی به درستی کاربران را از طریق وب سایت راهنمایی می کنند؟

 

مرحله ۵: بهینه سازی برای سئو فنی

آیا تا به حال از وب‌سایتی در تلفن یا رایانه لوحی خود بازدید کرده‌اید، فقط از این واقعیت که مجبور شده‌اید بخش‌های خاصی را پیمایش کرده و بزرگ‌نمایی کنید تا بتوانید پیمایش کنید، ناامید شده‌اید؟ یا باید بیش از ۱۰ ثانیه منتظر بمانید تا یک صفحه وب ظاهر شود؟ به احتمال زیاد صبر نکردید و به سایت دیگری رفتید.

 

سئو فنی برای تجربه کاربر بسیار مهم است و موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی سایت ها این را در نظر می گیرند. در واقع، اگر سایت شما برای موبایل مناسب نباشد، ممکن است گوگل ایندکس نکند – به این معنی که در هیچ کجا، حتی در صفحه ۱۰ نمایش داده نخواهید شد.

 

مرحله ۶: بهینه سازی برای سئوی محلی

فهرست‌های شرکت در وب‌سایت‌های دایرکتوری محلی، ملی و تخصصی به موتورهای جستجو و مشتریان احتمالی شما اجازه می‌دهد بدانند شما را کجا پیدا کنند. نقل‌قول‌های مداوم، معتبر و به‌روز، کسب‌وکار شما را در معرض دید بیشتری قرار می‌دهد و رتبه‌بندی Google را بهبود می‌بخشد.

 

مرحله شماره ۱ اطمینان از کامل بودن نمایه کسب و کار Google شما است. فقط حداقل را ارسال نکنید؛ از تمام فرصت ها برای تبلیغ کسب و کار خود از طریق این نمایه استفاده کنید. گوگل به دنبال تصاویر، ساعات کار و موارد دیگر است. برای انجام این کار وقت بگذارید!

 

مرحله ۷: برای سئوی خارج از صفحه بهینه سازی کنید

یک استراتژی بک لینک را شروع کنید. اگر کسی به شما لینک نمی دهد، چرا باید گوگل؟ بک لینک ها (لینک هایی از سایت های دیگر به سایت شما) می توانند طلایی باشند، به خصوص اگر از سایت هایی باشند که گوگل به آنها احترام می گذارد. از سوی دیگر، لینک‌هایی که گوگل آن‌ها را سمی می‌شناسد، می‌توانند بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارند.

 

می توانید بک لینک های خود را با استفاده از یک ابزار SEO مانند SEMrush بررسی کنید. به شما نشان می دهد که چه کسی به سایت شما لینک می دهد و آیا بک لینک های سمی وجود دارد یا خیر. اگر پیوند سمی دارید، می‌توانید از مالک سایت درخواست کنید که آن را حذف کند یا تلاش کند از طریق Google آن را رد کند.

 

هدف دریافت لینک های ارجاع سالم از وب سایت هایی است که دارای اعتبار دامنه بالا و محتوای با کیفیت هستند. و به یاد داشته باشید، هر دو طرف پیش می رود! عشق را به اشتراک بگذارید و به وب‌سایت‌های باکیفیت مرتبط با کسب‌وکارتان پیوند دهید، زمانی که انجام آن منطقی باشد.

 

مرحله ۸: کمتر ایجاد کنید و بیشتر را تبلیغ کنید

هنگامی که یک قطعه اصلی از محتوا، مانند راهنما یا نسخه ی نمایشی ویدیویی در اختیار دارید، انتظار نداشته باشید که SEO تمام کارهای سنگین را انجام دهد. آن را تبلیغ کنید! به دیگران اطلاع دهید که محتوای ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارید. در انتشار اخبار خلاق باشید. موتورهای جستجو در حال تماشا هستند.

 

در اینجا چند راه برای شروع وجود دارد:

 

  • آن را از طریق ایمیل یا خبرنامه خود با مشتریان احتمالی یا فعلی به اشتراک بگذارید
  • با گنجاندن نمادهای اشتراک گذاری اجتماعی، اشتراک گذاری محتوای خود را برای بازدیدکنندگان وب خود آسان کنید
  • از مردم برای اشتراک گذاری در کانال های اجتماعی تشکر کنید و همیشه به نظرات پاسخ دهید
  • با استفاده از ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی یا ابزار اتوماسیون، مانند HubSpot، در زمان خود صرفه جویی کنید تا به مدیریت پست و اشتراک گذاری کمک کنید.

 

مرحله ۹: اندازه گیری و نظارت

وقت آن است که تمام کار سخت خود را ارزیابی کنید. پیگیری پیشرفت شما، استراتژی سئو و تاکتیک‌های بازاریابی شما را برای تکرار استراتژی‌های مداوم مطلع می‌کند. به یاد داشته باشید که با یک هدف ردیابی کنید — هر عددی مهم نیست. این معیارها یا KPIها باید بر اساس اهداف تجاری خاص شما باشد.

 

در اینجا چند مورد از مورد علاقه و مرتبط ترین معیارهای ما وجود دارد که به طور خاص به بهینه سازی موتورهای جستجو اشاره می کنند:

 

  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • ترافیک جستجوی ارگانیک
  • بازدید از صفحه از جستجوی ارگانیک
  • زمان روی صفحه
  • بک لینک ها
  • کاربران بازگشتی
  • نرخ پرش
  • تبدیل ها
  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • بازدید از وبلاگ
  • لایک ها و اشتراک گذاری های اجتماعی

 

مرحله ۱۰: بهینه سازی نرخ تبدیل

این اغلب بخشی از استراتژی‌های سئو سنتی نیست، اما در Marketing Essentials، ما معتقدیم که اگر آن ترافیک را به مشتری تبدیل نکنید، استراتژی سئو بی‌معنی است.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) شامل ویرایش‌هایی در تاکتیک‌های مورد استفاده در وب‌سایت شما (فرم‌ها، دکمه‌ها، خبرنامه‌ها، سبد خرید و غیره) برای جذب مؤثرتر سرنخ‌های جدید و تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان است. هدف CRO افزایش مداوم درصد بازدیدکنندگان یک وب سایت است که به مشتری تبدیل می شوند یا به طور کلی تر، اقدام دلخواه را در یک صفحه وب انجام می دهند.

 

از داده‌های ابزارهایی مانند نقشه‌های حرارتی، ضبط‌های سایت کاربر و آزمایش A/B برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، استفاده کنید تا تغییرات CRO را ایجاد کنید که درآمد بیشتری ایجاد می‌کند.

 

به طور خلاصه

در اینجا همه چیز خلاصه می شود: SEO ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند. CRO چرخ را در دست می گیرد تا این ترافیک را به سرنخ ها و مشتریان تبدیل کند. به عنوان یک تجارت، شما هر دو را می خواهید.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.