تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 13:18
173 بازدید
کد خبر : 208844

چگونه می توان محتوایی نوشت که رتبه بالایی در گوگل بگیرد؟

چگونه می توان محتوایی نوشت که رتبه بالایی در گوگل بگیرد؟

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از exposure بهینه سازی برای موتورهای جستجو می تواند پیچیده باشد، اما یکی از موثرترین ابزارهای سئو نیز ساده ترین آنهاست: محتوا. داشتن محتوای عالی در وب سایت شما نه تنها رتبه جستجوی شما را بهبود می بخشد، بلکه منجر به ایجاد سرنخ می

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از exposure بهینه سازی برای موتورهای جستجو می تواند پیچیده باشد، اما یکی از موثرترین ابزارهای سئو نیز ساده ترین آنهاست: محتوا. داشتن محتوای عالی در وب سایت شما نه تنها رتبه جستجوی شما را بهبود می بخشد، بلکه منجر به ایجاد سرنخ می شود، برند شما را ایجاد می کند و شما را قادر می سازد تا ارتباطات طولانی مدت با مشتریان خود ایجاد کنید.

طبق یک مطالعه اخیر توسط موسسه بازاریابی محتوا، ۹۱٪ از شرکت های B2B و ۸۶٪ از شرکت های B2C از بازاریابی محتوا استفاده می کنند و در نظرسنجی از متخصصان بازاریابی، ۵۷٪ گفتند که توسعه محتوای روی صفحه موثرترین تاکتیک SEO است.

 

راهنمای جدید آغازگر سئو گوگل، دستورالعمل‌های مفیدی در مورد نحوه نوشتن محتوایی ارائه می‌کند که در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد و برای بازدیدکنندگان ارزش ایجاد کند.

  1. یک نقشه سایت ارسال کنید. برای دستیابی به رتبه بندی خوب در جستجو، ابتدا باید مطمئن شوید که گوگل می تواند محتوای شما را پیدا کند. بهترین راه برای انجام این کار، ساختن نقشه سایت و ارسال آن به گوگل است.

  2. محتوای خود را موبایل پسند کنید. گوگل به شدت از وب‌سایت‌های سازگار با موبایل حمایت می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که محتوا و وب‌سایت شما از طراحی واکنش‌گرا و بهینه‌سازی شده برای تجربه کاربر تلفن همراه استفاده می‌کنند.

  3. محتوای مفید و جذاب ایجاد کنید. ترفندهای فنی زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش رتبه جستجوی محتوای خود از آنها استفاده کنید، اما بهترین روش شامل هیچ ترفندی نیست. گوگل و بازدیدکنندگان سایت شما، محتوای باکیفیت و جالبی را می خواهند که برای خوانندگان ارزش ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تمیز، حرفه ای و نوشته شده است تا به نیازهای خاص مخاطبان هدف شما پاسخ دهد.

  4. به قصد جستجوگر فکر کنید. بهترین راه برای ایجاد محتوای مشتری محور این است که عبارات جستجوی محبوب مرتبط با شرکت یا صنعت خود را پیدا کنید و محتوایی پیرامون آن عبارات ایجاد کنید. برای اطمینان از ایجاد محتوایی که برای مخاطبانتان اهمیت دارد، سعی کنید تعیین کنید که جستجوگران به دنبال چه چیزی هستند و از وب سایت شما برای ارائه آن استفاده کنید.

  5. قبل از شروع نوشتن، جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید. استفاده از کلمات کلیدی برای ایده گرفتن برای موضوعات محتوا بسیار بهتر از تلاش برای تقویت کلمات کلیدی در محتوای موجود است. محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی به عنوان پایه و اساس خود ایجاد کنید و تجربه کاربری غنی تری را برای بازدیدکنندگان سایت خود ارائه خواهید کرد.

  6. از کلمات کلیدی با دقت استفاده کنید. هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای یک قطعه خاص از محتوا دارید، از آنها در مکان های استراتژیک از جمله عنوان، سرصفحه ها، توضیحات متا، URL و محتوای بدن استفاده کنید. مطمئن شوید که از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده می کنید—اگر از پر کردن کلمات کلیدی برای دستکاری در رتبه بندی محتوا استفاده کنید، گوگل سایت شما را جریمه می کند.

  7. برچسب های عنوان دقیق و توصیفی ایجاد کنید. تگ عنوان به کاربران و موتورهای جستجو می گوید که محتوای یک صفحه در مورد چیست. یک عنوان منحصر به فرد و آموزنده برای هر صفحه از محتوای سایت خود ایجاد کنید. آن را کوتاه نگه دارید (بیش از ۶۰ کاراکتر) و در صورت لزوم از کلمات کلیدی استفاده کنید.

  8. توضیحات متا قانع کننده ای بنویسید. توضیحات متا یک صفحه یک تار کوتاه (کمتر از ۱۶۰ کاراکتر) است که به خوانندگان خلاصه ای از آنچه صفحه درباره آن است می دهد. توضیحات متا در خود صفحه ظاهر نمی‌شود، اما همراه با عنوان صفحه در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، و اگر با درخواست کاربر مطابقت داشته باشد، ممکن است Google از آن به‌عنوان یک قطعه برجسته استفاده کند. برای بهترین نتایج جستجو، برای هر صفحه در سایت خود یک متا توضیحات منحصر به فرد و قانع کننده بنویسید تا علاقه خوانندگان را برانگیزد و آنها را وادار کنید که برای خواندن بیشتر به سایت شما کلیک کنند.

  9. از تگ های هدر در متن خود استفاده کنید. بیشتر مردم به جای خواندن هر کلمه، محتوای آنلاین را مرور می‌کنند، بنابراین به آنها (و موتورهای جستجو) راهی برای اسکن سریع صفحه و درک موضوع آن کمک می‌کند هم به تجربه کاربر و هم رتبه جستجو کمک می‌کند. تگ‌های هدر نیز راهی عالی برای نشان دادن ساختار محتوای شما و تأکید بر نکات کلیدی شما هستند.

  10. به محتوای خود لینک اضافه کنید. داشتن انواع لینک های مناسب در وب سایت شما یکی از بهترین راه ها برای بهبود رتبه جستجو است. هم پیوندهای داخلی به صفحات دیگر در وب سایت خود و هم پیوندهای خارجی به سایر محتوای مرتبط در وب را برای ارائه ارزش افزوده به خوانندگان وارد کنید. مطمئن شوید که متن لنگر توصیفی است، بنابراین خوانندگان بدانند که اگر روی پیوند کلیک کنند چه چیزی را دریافت خواهند کرد.

  11. روندها را تماشا کنید، اما کورکورانه آنها را دنبال نکنید. وقتی ده ها صفحه وب با رتبه بالا را در یک موضوع می بینید، وسوسه انگیز است که سعی کنید وارد عمل شوید. دانستن اینکه چه موضوعاتی پرطرفدار هستند مفید است، اما به جای ایجاد محتوای کپی خود، روی یافتن برداشت منحصر به فرد خود تمرکز کنید تا ارزش واقعی را برای مخاطبان خود ارائه دهید. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.