تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 21:46
167 بازدید
کد خبر : 208671

پالایشگاه گاز هویزه به بهره‌ برداری رسید

پالایشگاه گاز هویزه به بهره‌ برداری رسید

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه در آیینی از پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید. سید ابراهیم رئیسی در آیین این طرح را حاصل تلاش جوانان متخصص و نمونه خود باوری دانست و اظهار کرد: این پالایشگاه علاوه بر اینکه خطرات را برای محیط زیست کاهش می‌دهد، روزانه

پالایشگاه گاز هویزه به بهره‌ برداری رسید

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه در آیینی از پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

سید ابراهیم رئیسی در آیین این طرح را حاصل تلاش جوانان متخصص و نمونه خود باوری دانست و اظهار کرد: این پالایشگاه علاوه بر اینکه خطرات را برای محیط زیست کاهش می‌دهد، روزانه ۲۵۰ میلیون فوت متر مکعب گاز تولید می‌کند که تا ۵۰۰ میلیون فوت متر مکعب در آینده قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه این طرح باعث ایجاد ارزش افزوده و اشتغال می‌شود، افزود: اولویت جذب در چنین صنایعی که به بهره‌برداری می‌رسد با نیروهای بومی است مگر اینکه در پستی نیازمند فرد متخصص باشد.

رئیس جمهور خوزستان را دارای ظرفیت‌های بالایی دانست که باید از آن‌ها بهره‌برداری شود، گفت: برنامه جمع‌آوری گازهای مشغل در کشور یکی از اولویت‌های دولت است.

وی با اشاره به جمع‌آوری گازهای مشعل تا پایان دولت سیزدهم طبق گفته مسئولان این حوزه، اضافه کرد: محصولات این پالایشگاه بعد طی مسافتی حدود ۱۸۰ کیلومتر به وارد پتروشیمی‌ها شده و به محصولات با ارزش دیگر تبدیل می‌شود.

رئیس بر رونق صنایع پایین دستی و جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد و گفت: پالایشگاه گاز هویزه علاوه بر تامین خوراک‌ پتروشیمی می‌تواند در مواقع ضروری در تامین گاز شهری و تولید برق نیز کمک‌ کند.

وی یاوآورد: از ابتدای دولت سیزدهم شاهد رشد ۴ درصدی اقتصاد به صورت میانگین هستیم که سهم نفت و گاز در این خصوص بسیار پر رنگ است.

برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است و روزانه ۹۷ هزار بشکه گاز طبیعی معادل هفت هزار و ۳۱۸ تن گاز ان جی ال، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد در این پالایشگاه تولید می‌شود.

اجرای پالایشگاه هویزه خلیج فارس، باعث کاهش ملموس آلودگی شهر اهواز و رهایی مردم این شهر از بارش‌های اسیدی می‌شود.

انتهای پیام/منبع:ایلنا ‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.