تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 22:02
224 بازدید
کد خبر : 207630

مرغ مگس خوار گوگل

مرغ مگس خوار گوگل

مرغ مگس خوار نام رمزی است که به یک تغییر الگوریتم قابل توجه در جستجوی گوگل در سال ۲۰۱۳ داده شده است. نام آن از سرعت و دقت مرغ مگس خوار گرفته شده است. این تغییر در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام شد که قبلاً یک ماه از آن استفاده می شد. "مرغ مگس خوار" تاکید

مرغ مگس خوار نام رمزی است که به یک تغییر الگوریتم قابل توجه در جستجوی گوگل در سال ۲۰۱۳ داده شده است. نام آن از سرعت و دقت مرغ مگس خوار گرفته شده است. این تغییر در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام شد که قبلاً یک ماه از آن استفاده می شد. "مرغ مگس خوار" تاکید بیشتری بر پرس و جوهای زبان طبیعی دارد، با در نظر گرفتن زمینه و معنی بیش از کلمات کلیدی جداگانه. همچنین به محتوای صفحات منفرد یک وب‌سایت نگاه عمیق‌تری دارد، با توانایی بهبود یافته برای هدایت مستقیم کاربران به مناسب‌ترین صفحه و نه صرفاً صفحه اصلی وب‌سایت.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\images.png

این ارتقا، با تعاملات جستجوی «انسانی» بیشتر و تمرکز بسیار سنگین‌تر بر مکالمه و معنا، مهم‌ترین تغییر را در جستجوی Google در سال‌های اخیر رقم زد. بنابراین، توسعه دهندگان وب و نویسندگان تشویق شدند تا سایت های خود را با نوشتن طبیعی به جای کلمات کلیدی اجباری بهینه کنند و از توسعه فنی وب برای ناوبری در سایت استفاده مؤثر کنند.

تاریخ

گوگل «مرغ مگس خوار»، یک الگوریتم جستجوی جدید را در یک رویداد مطبوعاتی در سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی کرد که قبلاً از این الگوریتم تقریباً یک ماه قبل از اعلام استفاده کرده بود.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\images.jpeg

امکانات

به روز رسانی "مرغ مگس خوار" اولین به روز رسانی عمده برای الگوریتم جستجوی گوگل از زمان ارتقاء معماری جستجوی "کافئین" در سال ۲۰۱۰ بود، اما حتی آن نیز عمدتاً به بهبود نمایه سازی اطلاعات به جای مرتب سازی اطلاعات محدود می شد. آمیت سینگال، رئیس وقت جستجو در گوگل، به Search Engine Land گفت که "مرغ مگس خوار" چشمگیرترین تغییر الگوریتم از سال ۲۰۰۱ است، زمانی که او برای اولین بار به گوگل پیوست. برخلاف الگوریتم‌های جستجوی قبلی، که بر روی هر کلمه در جست‌وجو تمرکز می‌کردند، «مرغ مگس‌خوار» زمینه کلمات مختلف را با هم در نظر می‌گیرد، با این هدف که صفحاتی که با معنی مطابقت دارند بهتر عمل کنند، نه صفحاتی که فقط با چند کلمه مطابقت دارند.[ ۴] این نام از سرعت و دقت مرغ مگس خوار گرفته شده است.

هدف "مرغ مگس خوار" انسان تر کردن تعاملات است، به این معنا که موتور جستجو قادر به درک مفاهیم و روابط بین کلمات کلیدی است.[۵] تاکید بیشتری بر محتوای صفحه می‌کند، نتایج جستجو را مرتبط‌تر می‌کند، و به اعتبار یک صفحه و در برخی موارد نویسنده صفحه برای تعیین اهمیت یک وب‌سایت نگاه می‌کند. از این اطلاعات برای هدایت بهتر کاربران به یک صفحه خاص در یک وب سایت به جای صفحه اصلی وب سایت استاندارد استفاده می کند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\images (1).jpeg

تغییرات بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو با افزودن «مرغ مگس خوار» تغییر کرد و توسعه دهندگان وب و نویسندگان تشویق شدند که به جای استفاده از کلمات کلیدی اجباری، هنگام نوشتن در وب سایت خود از زبان طبیعی استفاده کنند. همچنین به آنها توصیه شد از ویژگی‌های فنی وب‌سایت، مانند پیوند دادن به صفحه، عناصر درون صفحه از جمله برچسب‌های عنوان، آدرس‌های URL و تگ‌های HTML، و همچنین نوشتن محتوای با کیفیت بالا و مرتبط بدون تکرار استفاده مؤثر کنند. در حالی که کلمات کلیدی درون پرس و جو همچنان مهم هستند، "مرغ مگس خوار" قدرت بیشتری به کلمات کلیدی طولانی می افزاید، و به طور موثری به جای کلمات کلیدی، به بهینه سازی محتوا کمک می کند.[۶] استفاده از مترادف ها نیز بهینه شده است. گوگل به جای اینکه نتایج را با عبارات یا کلمات کلیدی دقیق فهرست کند، نتایج بیشتر مرتبط با موضوع را نشان می دهد.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.